Fundusze Europejskie

Szkolni liderzy

power

POWER SE 2019-2022 „Szkolni liderzy”

W roku szkolnym 2019/2020Szkoła Podstawowa nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy realizuje projekt POWER nr. 2019-1-PL01-KA101-063303.

Kwota dofinansowania: 81 416,90 PLN.

W ramach projektu nauczyciele SP3 mają możliwość udziału w kursie języka angielskiego oraz z zakresu nowoczesnych technologii informacyjnych. Kursy to nie tylko szansa na praktyczną naukę języka obcego za granicą, ale również na zaznajomienie z technikami pracy w oparciu o e-technologie.

Cele projektu:

  • podniesienie kompetencji zawodowych,
  • poznanie praktycznych rozwiązań podczas wymiany doświadczeń na szkoleniach,
  • podniesienie świadomości wśród nauczycieli potrzeby uczenia się j. obcych,
  • podniesienie kompetencji nauczyciela w zakresie stosowania technologii i technik komp.,
  • promocja szkoły w środowisku lokalnym,
  • wspieranie kompetencji medialnych i rozwijanie umiejętności komunikowania się i wymiany informacji poprzez wykorzystanie nowoczesnych technik informacyjnych,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie (również w środowisku międzynarodowym),
  • doskonalenie umiejętności krytycznego myślenia i motywowanie uczniów do podejmowania inicjatywy w działaniu,
  • nawiązanie więzi pomiędzy partnerami, wymiana doświadczeń n-li,
  • rozpowszechnianie wiadomości dotyczących projektu,
  • analiza własnych metod nauczania,
  • nawiązanie międzynarodowych kontaktów, poznanie systemów edu. krajów europejskich,
  • wymiana doświadczeń pedagogicznych, programowych i organizacyjnych pomiędzy różnymi typami europejskich szkół celem udoskonalenia oferty edu. szkół partnerskich

 

Zasady rekrutacji uczesników - link.

 

Relacje uczestników szkoleń.

madryt     Monika 

"Dwutygodniowy wyjazd do stolicy Hiszpanii oraz udział w 10 dniowym kursie dla nauczycieli języka hiszpańskiego w maju 2022 roku pozwolił mi na zgłębienie nowej wiedzy z zakresu metodyki nauczania języka Cervantesa, jak również na poszerzenie moich umiejętności z zakresu zastosowania nowych technologii w codziennej pracy z uczniem. Obserwacje lekcji prowadzonych przez native-speakerów z AIL MADRID oraz późniejsze ich omówienie pozwoliło mi na wymianę doświadczeń z nauczycielami, jak również poznanie nowych materiałów edukacyjnych. Codzienne obcowanie z językiem hiszpańskim oraz kulturą poprzez popołudniowe wyjścia do muzeów oraz intensywne zwiedzanie Madrytu wraz z innymi nauczycielami napełniły mnie pozytywną hiszpańską energią, którą pragnę przekazywać moim uczniom!" (Monika Kwiatek) 

 

Kasia   Nela  Nela

Nela  Nela

"Beneficjenci projektu dofinansowanego z Funduszy Europejskich „Szkolni Liderzy” mają niepowtarzalną okazję łączenia przyjemnego z pożytecznym.  

Dwa tygodnie spędzone w sercu Londynu to marzenie niejednego nauczyciela, tym bardziej, że zajęcia w szkole językowej Regent odbywały się w idealnych warunkach: 3-4 osobowe grupy, wspaniała atmosfera, świetni prowadzący na czele z charyzmatyczną, obdarzoną ogromnym poczuciem humoru szefową. 

Analiza własnych metod nauczania, wymiana doświadczeń, rozwijanie umiejętności pracy w grupie, szczególnie w środowisku międzynarodowym to nieliczne przykłady doskonalenia swojego warsztatu.  

Godziny popołudniowe spędzane w muzeach: National Gallery, British Museum - z historią i kulturą od najdawniejszych czasów aż do współczesności, Muzeum Historii Naturalnej, Muzeum Wiktorii i Alberta, Tate Modern-Muzeum Sztuki Współczesnej stanowiły dopełnienie każdego pracowicie spędzonego dnia. 

Zwiedzanie tak wspaniałych zabytków jak Pałac Buckingham, Tower Bridge, Katedra  św.Pawła, Opactwo Westminsterskie, Tower of London dawało poczucie zanurzenia się w przeszłości, bycia elementem dziedzictwa kulturowego.  

Najbardziej kolorowa i zarazem oryginalna dzielnica Londynu- Camden Town, Soho i Chinatown- dzielnice, które nigdy nie śpią pokazały niezwykłe oblicze tętniącego życiem miasta. 

Kościół Świętego Marcina (The Church of St. Martin in the Fields) w pobliżu Trafalgar Square z doskonałą akustyką jako jedno z najlepszych miejsc w Londynie do odbywania się koncertów muzyki klasycznej, jazzowej czy występów chóralnych był dla nas odskocznią od zgiełku i szalonego tempa życia w brytyjskiej metropolii. 

Dwutygodniowy, niezwykle bogaty w doświadczenia, karmiący wszystkie zmysły pobyt, przesiąknąć pozostanie w naszej pamięci." (Neonila Kuropka i Katarzyna Bruzdewicz) 

 

"Dwutygodniowy wyjazd do Londynu w ramach projektu unijnego na szkolenie językowe był dla mnie niepowtarzalnym doświadczeniem kurlturalno językowym. Był bardzo efektywnym i szybkim sposobem na pogłębienie mojej wiedzy z języka angielskiego. Podróż była dla mnie niezywkłym odkrciem metropolii takiej jak Londyn. W szkole językowej poznałam ludzi z całego świata: Panama, Brazylia ZEA, Korea, Japonia. Mieliśmy okazję porozmawiać na tematy kultrowe i poznać zwyczaje panujące w tych krajach i społeczeństwach. Podczas tego wyjazdu byłam całkowicie odizolowana od życia codziennego i mogłam zupełnie oddać się poznawaniu nowych ludzi i wielkiego miasta wraz z jego bogactwem kulturowym i historycznym." (Katarzyna Haleszczuk)

 

Relacja Agnieszki Marynowicz-Dudy

 

 

 

 Wioletta  Wioletta 

 

"Udział w projekcie „Szkolni Liderzy” był dla mnie niezwykłym doświadczeniem. Kulturowa mieszanka (Japonki, Argentyńczyk, Arab, Koreanka), którą spotkałam na kursie językowym w fantastycznej International House w centrum Londynu tylko w pierwszych chwilach onieśmielała. Kilka chwil później dzięki świetnie przygotowanym, pełnych dobrej energii, lektorom wszyscy poczuliśmy się dużo pewniej. Praca w grupach, wykonywanie zadań okazały się w zasięgu moich możliwości.
Z każdym dniem coraz pewniej i coraz więcej wypowiadałam się w języku Królowej Elżbiety. Niezapomniane pozostanie popołudniowe zwiedzanie Londynu. Wykorzystywałam każdą chwilę, żeby zwiedzać londyńskie muzea, galerie, okolice Pałacu Buckingham, wiele innych… W jednym z nich miałam okazję obserwować lekcję muzealną i zaangażowanie uczniów w zajęcia.
Przemieszczanie się po kolorowych, znanych mi, jak dotąd, tylko z internetowych opisów, dzielnic - stanowiło doskonałe dopełnienie kursu językowego. Pobyt w dzielnicy Kuby Rozpruwacza, Chinatown, Camden Town czy podążanie śladami twórczości Banksyego i innych artystów street art były fascynujące. Trafiła mi się też niejedna lekcja demokracji, oczywiście na Trafalgar Square - londyńczycy bardzo często korzystają z prawa do wyrażania własnego zdania i protestów.

Tak, udział w projekcie pozwolił mi przełamać nie tylko językową barierę. Ale też poczuć się pewniej w wielkiej stolicy, nabyć ciekawych doświadczeń i nowych pomysłów do pracy."  (Wioletta Bilińska)

Wioletta

"Projekt, w którym uczestniczyłam, był wyjątkowym doświadczeniem, które zmieniło mnie wewnętrznie. Uczęszczanie na zajęcia językowe wraz z grupą ludzi z różnych stron świata zmotywowało mnie do komunikacji w języku, którego nigdy nie uczyłam się w szkole. Słuchałam, słuchałam, słuchałam... Fascynowały mnie opowieści o miejscach, z których pochodzili moi rozmówcy. Moje, z początku nieudolnie klecone, zdania dość szybko stały się poprawne i komunikatywne. Zawdzięczam to przede wszystkim lektorom International House i sytuacji, w której się znalazłam. Konwersacje podczas zajęć, załatwianie spraw urzędowych czy sprawunków w sklepach zmuszało do nieustannego używania języka angielskiego. Niezapomniane były popołudniowe wędrówki po londyńskich muzeach (British Museum, Museum of Science, V&A Museum, Museum History Natural etc.), gdzie czytanie opisów pod eksponatami i rozumienie ich okazało się prostsze niż się spodziewałam. Cieszę się, że skorzystałam z propozycji udziału w projekcie.

Londyn jest pełen różnorodności. Z tym bogactwem trzeba się oswoić i poznać bliżej. Przemieszczanie się po tak olbrzymim mieście z nikłymi, jak wcześniej sądziłam, umiejętnościami, wymagało ode mnie sporej odwagi i pewności siebie. Projekt dał mi zatem możliwość przełamania oporu w posługiwaniu się językiem obcym i umożliwił poznawanie kultury, historii i współczesności Brytyjczyków." (Marzenna Śliwka)

 

 

do góry