Kim jest uczeń zdolny?
„Dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione, z pełną możliwością rozwoju we wszystkich kierunkach, potencjalną wybitną inteligencją i zadatkami na rozwijanie wielkiej twórczości oraz dużym talentem społecznym. Trzeba stworzyć mu możliwości ich maksymalnego rozwoju.”
David Levis
Jensen Bloom, mówiąc o zdolnościach twierdził, że kluczowym czynnikiem sukcesu jest środowisko stworzone przez rodziców i nauczycieli. Wielu ludzi zdolnych może mieć porównywalne zdolności do osób, które osiągnęły sukcesy, ale brak wsparcia, zachęty, wysokich oczekiwań i doskonałego nauczania sprawiają, że ich zdolności nie mogą być urzeczywistnione. Zmodyfikowane programy dla uczniów zdolnych powinny„wzbudzić ich motywację wewnętrzną i zredukować konflikty między wewnętrznymi potrzebami akceptacji, sukcesu i sensownego uczenia się a zewnętrznymi warunkami klasy szkolnej”.
Nasza szkoła w 2007 roku, jeszcze jako gimnazjum, jako 13 szkoła została wpisana do Dolnośląskiej Sieci Szkół Wspierających Uzdolnienia. Wiemy, że nie ma ludzi zwyczajnych. Każdy z nas jest wyjątkowy i posiada unikatowy zestaw talentów, z których korzysta we właściwy sobie sposób. Od osób, które osiągnęły sukces, resztę odróżnia tylko jedna cecha: ci pierwsi znają swoje mocne strony i aktywnie z nich korzystają. Dlatego kierujemy się myślą Blooma - pomagamy naszym uczniom w rozpoznaniu swoich mocnych stron, w rozwoju zdolności i talentów, wspieramy ich, motywujemy, tworzymy dla nich indywidualne programy nauki.